The Comic Book And Me #42

Well, the comic book and me, just us, we caught the bus
The poor little chauffeur, though, she was back in bed
On the very next day, with a nose full of pus
Yea! Heavy and a bottle of bread
Bob Dylan - "Yea! Heavy And A Bottle Of Bread"

Ik heb het hier al eerder geschreven: met dank aan de lijst met 70 comics met Dylan-verwijzingen van Brian Cronin (zie hier) heb ik niet alleen meer oog gekregen voor Dylan-verwijzingen in comics, maar heb ik ook een zoeklijst. Op die zoeklijst stond, met dank aan Cronin, Jack Staff #3. Aan het begin van deze Jack Staff staat immers "Two riders were", een verwijzing naar Bob Dylans "All Along The Watchtower".
Nou laat deze aflevering van Jack Staff zich niet makkelijk vinden. Deze comic is uit 2000 en dus al weer flink wat jaren oud. Bovendien werd Jack Staff niet uitgegeven door een grote comic-uitgeverij als Marvel of DC. Zelfs niet door een iets minder grote, maar toch wel bekende uitgeverij als Image, Vertigo of Dark Horse. Jack Staff werd in 2000 uitgegeven door de in Engeland gevestigde uitgeverij Dancing Elephant Press.
Hoe obscuur wil je het hebben? De kans dat ik ooit nog eens tegen een Jack Staff #3 aanloop is nihil, op z'n best.

Gisteren vond ik in de bakken vol comics bij een Duitse handelaar niet Jack Staff #3, maar het eveneens door Dancing Elephant Press uitgegeven boek Jack Staff; Yesterday's Heroes met in dit boek afleveringen 1 tot en met 4 van Jack Staff. Op bladzijde 57 van dit boek staat inderdaad die eerste pagina van Jack Staff #3 met de tekst "Two riders were" zoals ik die op de website van Brian Cronin tegen was gekomen.
Lezend in dit boek kwam ik nog een verwijzing naar "All Along The Watchtower" tegen, dit keer over twee pagina's. De titels op bladzijden 75 en 82 vormen samen de zin "The wind begins to howl".
Paul Grist, de maker van de Jack Staff-comics moet wel haast een liefhebber van "All Along The Watchtower" zijn.



Geen opmerkingen: