zondag

Met het idee alleen wat nieuwe comics te zullen kopen bij mijn favoriete comic-dealer belandde ik vandaag in E. waar een soort mini-vlooienmarkt bleek te zijn. Op die vlooienmarkt stond een man met een paar bakken elpees. Het bekraste exemplaar van Desire heb ik laten staan. Wat ik wel heb meegenomen is het debuutalbum van Cruzados. Hoewel Bob Dylan op deze plaat niet te vinden is, is er wel een Dylan-connectie, al is het vergezocht, Voor €1,- kon ik 'm toch echt niet laten staan... (Wat is de vergezochte connectie tussen het debuutalbum van Cruzados en Bob Dylan? Mocht je het weten, laat dan een reactie achter. De eerste met het juiste antwoord zal eeuwige roem toekomen...)
Bij een kiosk in E. vond ik ook nog de nieuwe Mojo 60s met Dylan op de cover (zie hier). Dat blad is dus inmiddels ook in Nederland te krijgen.
Eenmaal thuis heb ik Mojo 60s aan de kant geschoven, The Bootleg Series vol. 5 opgezet en achtereenvolgens comics van The Flash, Batman, 100 Bullets en Daredevil gelezen. Na die heerlijke aflevering van The Bootleg Series vol Rolling Thunder Revue-klanken werd het World Gone Wrong en daarna Saved. Geen slechte muzikale mix voor een zondagmiddag.
Zeker niet wanneer ik er comics bij mag lezen.

Dat ik Mojo 60s aan de kant heb gelegd heeft vooral met mijn leesgewoontes te maken. Ik schrijf niet alleen (bijna) altijd aan meerdere boeken tegelijkertijd, ik lees ook (bijna) altijd meerdere boeken tegelijkertijd. Op dit moment ben ik nog bezig in het tijdschrift Uncut Ultimate Music Guide: Bob Dylan, het schitterende boek Text and Drugs and Rock 'n' Roll van Simon Warner over de connecties tussen de schrijvers van the Beat Generation en muziek (met veel aandacht voor Dylan) en Het Bamischandaal van P.F. Thomése (waar Dylan ook in voorbij komt). Vanavond wil ik dan ook nog beginnen in het een paar dagen geleden ontvangen fanzine Isis issue 180. Dat is genoeg, Mojo 60s moet even wachten.

Het is niet zo vreemd dat ik regelmatig het gevoel heb dat er te weinig uren in een dag zitten.
Ergens vanavond moet de elpee van Cruzados nog onder de naald.
En nog een half uurtje tot een uurtje werken aan twee boeken.
Nog een paar comics lezen (Batman, Spider-man, The Ultimates, etc.)
Zoonlief helpen met wiskunde.
Een kop koffie met 'mevrouw Tom' drinken.
En intensief naar "Desolation Row" luisteren.
Gelukkig is er niks op tv.

2 opmerkingen:

Jochen zei

Dylan speelt i.i.g. harmonica op "Rising Sun". En heeft aardige dingen gezegd over de Cruzados. Rond Farm Aid, dacht ik, waar ze ook waren (?). Genoeg connecties voor Eeuwige Roem, dunkt me. Is welkom hoor.

tom zei

De eeuwige roem is voor jou, Jochen.
Er is meer: Crusados komen voort uit The Plugz. (Denk Letterman 1984) Daarnaast bevat dit album "Risin'. Sun" (zonder Dylan)
Van harte, Jochen!