Dylan vinden waar hij niet of nauwelijks is #32

Dag Tom,

Ik mail je straks nog foto's.
Een bekende foto van het cafe in London ergens (als ik het goed heb) -van het album World Gone Wrong uiteraard- waarop ook een jongen staat uit Hengelo. Ik zag de foto hangen in de platenzaak Pop Eye in Hengelo (eigenaar Johan Dollekamp; zijn zaak werd wel uitverkoren tot de platenzaak van 2014. Een heerlijke rommelzaak en een bijzondere en sympathieke eigenaar/een
echte liefhebber. Dollekamp wist het niet meer precies, maar de Hengelo'er liep door London en werd bij het cafe naar binnen geroepen. Daar zat Dylan aan een tafeltje, maar de man uit Hengelo herkende hem niet eens. Geen Dylan-adept duidelijk. Er werden foto's geschoten, waaronder die van Dylan met de man uit Hengelo. Ja, dat had jou of mij moeten overkomen. Meer weet ik eigenlijk er niet van. Heb de klok horen luiden en zo, maar de klepel? De eigenaar van Pop Eye kon zich de naam van zijn stadgenoot niet herinneren. Valt natuurlijk wel achter te komen. Desalniettemin, een bijzondere foto, die wel bij hem in de winkel mocht hangen. Ik heb er even een foto van geschoten met mijn smartphone. Die stuur ik je op, met dit onvolledige verhaal erbij.
En dan nog een foto uit Sjanghai, waar je Dylan niet verwacht?
Mijn nicht Nienke was een paar weken in Sjanghai met haar vriend/man (die aardig van Dylan houdt) en zij zagen deze etalage. Die foto schoten ze even voor mij en die stuur ik uiteraard aan jou door.

Hartelijke groet,
Ed







Hallo Ed,

Goed om van je te horen en dank voor de foto's.
Jij bent de tweede persoon in een tijdspanne van een maand die mij wijst op Pop Eye. Ik ben ooit een keer in die platenzaak geweest. Dat is al weer jaren geleden. Waarom het tot nog toe bij dat ene bezoek is gebleven, nu al weer jaren geleden, weet ik niet. Het is tot nu toe nog nooit van een tweede bezoek gekomen. Daar moet ik binnenkort maar eens verandering in brengen.
Die Hengeloër die met Bob Dylan op de foto is gegaan is Desmond van Oostrom. Wat hem is overkomen daar dromen we allemaal van. Toch?
Mooi ook die foto van je nicht in Sjanghai. Nee, Dylan verwacht je niet in Sjanghai.
Ik heb vele neven en nichten, de familie Willems is groot, maar ik ben de enige Dylan-liefhebber in de familie. Ik heb wel een schoonvader. Hij houdt niet van Dylans muziek, maar nam ooit wel een paar op Bali gekochte Dylan-cd's voor mij mee.

groet,

Tom


Geen opmerkingen: