Dylan vinden waar hij niet of nauwelijks is #33

Hallo Tom Willems,

Laat ik me eerst even voorstellen.
Ik ben Eddie Daams ik ben een jongleur entertainer van mijn beroep en vanaf mijn vijftiende een groot Bob Dylan fan.
Mijn eerste Dylan concert die ik bezocht was in Ahoy in 1984, daarna ben ik nog regelmatig naar een Dylanconcert geweest, het beste vond ik hem optreden in Barcelona waar ik toen woonde en werkte , wat een uitstraling en wat zong hij mooi.
Ik was een week geleden in Turkije in Alanya en kwam langs een nieuwe beachbar de Big Yellow Taxi gefietst, ik zag tot mijn grote verbazing een grote foto van Bob op de voorkant van deze club op de boulevard staan, ik ken de foto wel maar was verrast dit in Alanya aan te treffen, ik ging natuurlijk gelijk naar binnen er hingen nog meer mooie foto's van voorkanten van lp's, maar deze foto vond ik bijzonder.
Ik heb 10 jaar in Turkije gewoond en Bob Dylan is bij de meeste Turken onbekend, maar als ik onverwachts toch wel eens een Dylansong uit een bar hoorde galmen was dat altijd "One more cup of coffee", ik bezoek je website bijna dagelijks.


Vriendelijke groeten,

Eddie Daams



Beste Eddie,

Allereerst dank voor je e-mail en de foto. Een wat vreemde foto. Bob Dylan lijkt volledig verdiept te zijn in Clasificado. Dat is, voor zover ik heb kunnen nagaan, een Spaanstalige krant uit Los Angeles. Leest Bob Dylan Spaans of is dit voor de foto in scène gezet?
Die foto is te vinden in het boekwerkje bij de digipack-uitgave van "Love And Theft".
Ik kan me voorstellen dat het een bevreemdende ervaring is om die foto tegen te komen op de wand van een bar in Alanya.
Ik ben nog nooit in Turkije geweest, maar misschien moet ik toch maar eens gaan. Al is het alleen maar om in Alanya te zoeken naar Big Yellow Taxi.
Geestig ook, die naam van die bar. "Big Yellow Taxi" is immers ook een door Joni Mitchell geschreven nummer dat Bob Dylan ooit opnam. Het staat op het album Dylan.
Nogmaals dank voor de werkelijk schitterende foto.

groet,

Tom

Geen opmerkingen: