Dylan kort #700


Allereerst dank aan Nanne, Jacques, Ton, Paul en Yapyap voor de recente reacties en voor de vele e-mails over de Bob Dylan aantekeningen die ik heb mogen ontvangen. Als antwoord op de reactie van Jacques: je kunt de Bob Dylan aantekeningen kopen door contact op te nemen met de uitgever via aljaspaan@planet.nl.
De setlist van 30 april staat hieronder, net als een kort stukje over de presentatie van de Bob Dylan aantekeningen. Foto's van de presentatie volgen nog.
Alja Spaan: en je leest verder hier en het uiteindelijke portret hier. Beide schetsen zijn van Johan Arp. Het achter in de Bob Dylan aantekeningen afgebeelde schilderij is gemaakt door Johan Arp. Ook de afbeelding bij dit bericht is een schets van Johan Arp.
Frits, o.a. over de presentatie van de Bob Dylan aantekeningen, hier.
Vandaag 46 jaar geleden gaf Dylan het eerste van een serie concerten in Engeland. Tijdens deze tournee is de film Dont look back opgenomen.
Harry Prenger: kopje koffie?
Bob Dylan: Bible on the tracks op Zeg nu zelf.
Een leven als bloed, over Richard Manuel op Door de bomen het bos.
persbericht: Bob Dylan 70 jaar, in Tilburg. Zie hier.
Ik heb in de laatste paar dagen meerdere malen het advies gekregen om het net uitgekomen boek Het evenwicht van Martin Bril te kopen. Meestal ben ik te eigenwijs om advies op te volgen, maar dit keer heb ik geluisterd. Ik heb Het evenwicht vanmiddag gekocht. Kijkend naar het lijstje met titels achterin, titels van de stukken in dit boek, valt mijn oog gelijk op Dylan - ik heb een getraind oog - ik blader naar bladzijde 130 en lees: De post bezorgde onlangs een bruine, kartonnen envelop. & na die ene zin weet ik het al, dit gaat over Dylans Tell ol' Bill. Dit heb ik eerder gelezen. Het heeft in de Volkskrant van 8 oktober 2008 gestaan.
Het is een goed stuk, zegt het geheugen.

Geen opmerkingen: