Dylan kort #679 [knocked out loaded]

Met dank aan Frits en Peerke voor de recente reacties. Paul over Brownsville girl, zie hier. [aardig stuk, één aavulling: dit nummer werd niet tijdens de sessies voor Knocked out loaded geschreven.] Meer berichten om naar te linken zijn er op dit moment niet, maar dat is okee.
De tekst van Paul heeft een verlangen in mij wakker gemaakt, een verlangen om Knocked out loaded te draaien - bij voorkeur op vinyl. Inderdaad, Knocked out loaded in z'n geheel & niet alleen Brownsville girl. Ik luister het liefst van Brownsville girl in de context van het album, in de context van Knocked out loaded.

En ja, ik vind Knocked out loaded een van de minste albums van Dylan, maar dat maakt het nog niet tot een slecht album, hooguit een mager Dylan-album.

En ja, Knocked out loaded bevat één van de weinige opnames van Dylan waar ik me aan erger - They killed him - & toch luister ik bij voorkeur naar Brownsville girl in de context van, enz., inclusief They killed him.

Ben ik wel goed bij mijn hoofd? Waarschijnlijk niet, maar daar heb ik zelf weinig last van.

Ik kan dan ook oprecht je adviseren om jezelf een plezier te doen & alles wat je over Knocked out loaded ooit gelezen of gehoord hebt te vergeten & het album op te zetten.

Luisteren met nieuwe oren. Daar is het mooie dag voor, het gaat regenen, schijnt. Een mooie dag om de gordijnen dicht te laten & te luisteren naar Knocked out loaded.

3 opmerkingen:

CultureEye zei

Wanneer werd het nummer dan geschreven? Bedankt voor de link die je hebt geplaatst.

tom zei

@ Paul,

De eerste opname in de studio van dit nummer, vond plaats op 6 december 1984 - toen nog onder de titel New Danville Girl. Het schrijven moet dus van (vlak) voor die opname zijn.

groet,

Tom

Peerke zei

Zowel gitarist en bandleider Ira Ingber als geluidstechnicus Britt Bacon hebben me verteld dat minstens een gedeelte van de song in de studio is geschreven. Bacon zei er ook nog bij dat Bob een akoestische gitaar van hem heeft geleend voor de opname en het instrument achteraf heeft gesigneerd.