aantekening #6587

Soms denk ik dat ik een van de weinige Dylan-liefhebbers ben met een zwak voor het album Saved. Dat zwak was er niet vanzelf, dat heeft moeten groeien.
Naast een luisteraar ben ik een verzamelaar. Ik heb lang gezocht naar een Amerikaanse herpersing van Saved met de tweede hoesversie. Een paar jaar geleden vond ik die Amerikaanse persing van Saved met die andere hoes (zie hier). Die andere hoes is - voor zover ik weet - alleen gebruikt voor Amerikaanse en Spaanse persingen van Saved.
Op 1 december 2017 verscheen er een nieuwe persing van Saved. Die plaat is in Duitsland gemaakt. In Nederland is die plaat maar niet te krijgen. Ik heb heel wat platenwinkels afgelopen op zoek naar die heruitgave van Saved, steeds zonder succes en dus heb ik uiteindelijk dat album maar online besteld en uit het buitenland laten komen.
Gisteren ontving ik die nieuwe persing. Tot mijn verbazing zit die nieuwe persing van Saved in die andere hoes. Maar goed, het gaat natuurlijk niet zozeer om die hoes, maar om de muziek.
Die nieuwe persing van Saved klinkt in mijn oren verdomd goed, beter dan de oude persing. De enige persing van Saved die in mijn oren beter klinkt dan deze nieuwe persing is de Amerikaanse promo uit mei 1980 (zie hier), al is dat natuurlijk niet helemaal eerlijk aangezien deze promo slechts drie van de negen tracks van Saved speelt:"Solid Rock", "Are You Ready" en "What Can I Do For You?"

~ * ~ * ~ * ~

Victor Schiferli in zijn roman Dromen van Schalkwijk:

"Jack Nicholson kondigde levende legende Bob Dylan aan, begeleid door twee Rolling Stones met akoestische gitaren die duidelijk helemaal niet wisten welk lied ze aan het spelen waren. Dylan brak een snaar en Ron Wood gaf zijn gitaar aan hem, waarna hij verder ging met luchtgitaar spelen.
'Bob Dylan, wanneer heeft die voor het laatst een goeie plaat gemaakt? In 1974?'
'1975, Blood On The Tracks,' zei ik.
'Die hippie kan in elk geval zijn liedjes wel eens beter instuderen.'"

Dit fragment gaat natuurlijk over Live Aid. Dat was in 1985, ik luisterde toen nog niet naar Bob Dylan (al kan ik me dat nu moeilijk voorstellen).




~ * ~ * ~ * ~


Geen opmerkingen: