The Comic Book And Me #38 [Robert Crumb]

Well, the comic book and me, just us, we caught the bus
The poor little chauffeur, though, she was back in bed
On the very next day, with a nose full of pus
Yea! Heavy and a bottle of bread
Bob Dylan - "Yea! Heavy And A Bottle Of Bread"

Robert Crumb staat niet bekend als een liefhebber van Bob Dylans muziek. Crumb is - voor zover ik weet - een liefhebber en verzamelaar van oude muziek, muziek uit de jaren twintig en dertig. Des te opmerkelijker vond ik het toen ik twee keer vlak achter elkaar een tekening van Crumb tegenkwam die mij sterk aan Bob Dylan deed denken. Of Crumb ook aan Bob Dylan dacht tijdens het maken van deze twee tekeningen weet ik uiteraard niet. Misschien zie ik connecties die er niet zijn.


Oh, Mama, can this really be the end
To be stuck inside of Mobile
With the Memphis blues again



Geen opmerkingen: