Dylan kort #902

Ik heb het grootste deel van de dag met mijn neus tussen de boeken gezeten. Lopen van kraam naar kraam en zo nu & dan de portemonnee trekken. Heerlijk.
Uiteraard een paar boeken over Dylan op de kop weten te tikken & enkele tijdschriften (Aloha) met stukken over Dylan. Het heeft weinig zin om hier een lijstje te geven van wat er zoal op zo'n markt gevonden kan worden, vooral omdat de vondsten op een volgende markt weer geheel anders zullen zijn. Het enige boek dat al een tijdje steeds weer op boekenmarkten opduikt, is de Nederlandse vertaling van Chronicles.
Twee boeken wil ik hier toch wel even vermelden, omdat beide boeken geen Dylan-boeken zijn maar wel in meerdere of mindere mate Dylan bevatten. Gaat-ie:
Kees 't Hart - De ziekte van de bewondering (essay over Dylan)
Rob van Scheers - De Grote parade (volgens index op 7 blz. Dylan)
Beide boeken heb ik (uiteraard) nog niet gelezen, een oordeel kan ik dus nog niet geven.
Even tussendoor (quizzzz): Gisteren plaatste ik hier twee foto's met daarbij drie vragen. De antwoorden:
1. Kinky Friedman
2. 15 september 1991
3. 'Sold American'
Zie ook hier. De eerste die de drie juiste antwoorden via de e-mail stuurde is Fishtruck! De eeuwige roem komt hem dan ook toe. Speciale vermeldingen (zilver & brons) zijn op z'n plaats voor Arie & Floater. Alle drie van harte!
Afbeelding: De afbeelding bij dit bericht is het toegangskaartje voor Dylans eerste concert in Nederland (23 juni 1978). Met dank aan Dirk voor het sturen van de scan.
Jonah Lehrer: een aardig stukje uit NRC Handelsblad van gisteren, zie hier.


Geen opmerkingen: