Dylan kort #725

Zoekend op het internet, kom ik de zin 'Het titelnummer gaat over Bob Dylan', tegen. Dat titelnummer draagt de titel 'Mesabi' & is te vinden op het nieuwe album van Tom Russell. (Nou kan ik heel dik doen, maar ik had voor vandaag nog nooit van Tom Russell gehoord. Of toch wel, ergens? Ik twijfel...) Enfin, nieuwsgierig geworden naar dat titelnummer over Dylan kom ik uit op Russells website waar niet het titelnummer te beluisteren is, maar wel Russels versie van 'A Hard rain's a-gonna fall'. Voor de liefhebbers van coverversies: surf even naar Russells website.
Dylan is doorgedrongen tot het (online) woordenboek, de betekenis van het woord 'ervoor', zie hier. Ik heb gelijk maar mijn Van Dale erop na geslagen, daarin worden andere voorbeelden gegeven, helaas.
Surfend over het internet, kom ik regelmatig - bij het zoeken met google - een link tegen met de titel 'Welk album zit er nu in je CD-speler?' Ik heb nog nooit gekeken waar de link naar verwijst (en ben ook niet van plan het ooit te doen, het mysterie van de terugkerende link is aangenamer), maar antwoord kan ik wel geven: net nog Highway 61 revisited, maar nu inmiddels Blonde on blonde.
Tot slot: Bob Dylan in Nederland (1965 - 1978) wordt inmiddels te koop aangeboden bij een groot aantal boekwinkels op internet (zie rechter kolom). Als alles volgens verwachting gaat, zullen de eerste exemplaren over ongeveer een week geleverd worden.

Geen opmerkingen: