die radio-uitzending

Gisteren schreef ik hier over een radio-uitzending rond Dylan. Inmiddels heb ik informatie over bewuste uitzending in de VPRO gids gevonden. De uitzending heet De zomer van OBA live en wordt uitgezonden op woensdagavond (morgen dus) tussen 7 en 8 uur 's avonds op radio 5. De gids: De helden van Theodor Holman. 6-delige serie waarin Theodor Holman mensen portretteert die hem hebben geïnspireerd. Met veel anekdotes, citaten en muziek. Deel 2: Bob Dylan (1941) - 'It ain't me babe!' Theodor Holman: 'Ik was nog maar een puber, zo'n jaar of zestien en ik hoorde Bob Dylan 'It ain't me babe zingen' (sic) en ik dacht: dit ben ik, dit gaat over mij. Die toon van Dylan, dat was mijn toon. Bob Dylan heeft mijn beeld over vrouwen, toen en nu nog steeds enorm beïnvloed. Hij heeft me gevormd!' (www.obalive.nl).
Een paar jaar geleden zou ik geschreven hebben: cassettedeck op scherp zetten, de vinger net boven de knop 'rec.' & wachten op het juiste moment.
Nu zeg ik: 'waar kan ik dit donderdag vinden bij 'uitzending gemist?'

1 opmerking:

Nanne zei

Dat kan zeker een heel aardige uitzending worden!
Theodor vind ik best een goede columnist in het Parool.
Moeilijke keuze: Radio 5 of In Europa op tv NL2...