cover

Vanochtend voor de zoveelste maal wordt ik door de radio overvallen met de coverversie van Make you feel my love door Adele. Na de eerste paar noten krijg ik al jeuk over het hele lichaam, ik kan er niks aan doen, en voor het onhoudbaar wordt, draai ik de radio uit.
Dat ik deze cover bagger vind, zegt net zoveel over mij, als over de zangkwaliteiten van Adele.
ik wil niet alleen klagen, maar ook een alternatief bieden. Bij deze, Just like Tom Thumb's blues gezongen door Nina Simone:



Met dank aan Hans voor de reactie.

5 opmerkingen:

hans zei

Probeer eens de cover van Neil Daimond op zijn laatste CD. Ik heb niet veel met mr Daimond, maar hij geeft wel een eigen en volstrekt unieke interpretatie aan Make you feel.
Overigens, Huub van der Lubbe heeft dit nummer helemaal top vertaald naar het Nederlands en ook gezonden tijdens concerten (indrukwekkend). Helaas is die versie nooit op CD verschenen.

hans zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
tom zei

Hoi Hans,

Dank voor de reactie. Ik moet in gebreken blijven, zowel de uitvoering van Neil Diamond als van Huub vd Lubbe ken ik niet, maar ik zal zeker op zoek gaan, dank voor de tip!

Tom

hans zei

Als je je adres mailt naar format@bladenmakers.nl dan bradn ik dat nr van Neil Daimond wel even op een CD en stuur het toe. als dank voor je leuke site

tom zei

Hoi Hans,

Alleerst dank voor het vriendelijke aanbod.
Ik heb inmiddels de uitvoering van "Make you feel my love" van Neil Diamond gehoord en ik moet gelijk toegeven dat deze versie beter is dan die van Adele, maar dat maakt "Make you feel my love" nog steeds geen sterk nummer, helaas.
M.b.t. je aanbod: noem mij maar Roomser dan de Paus, maar ik maak geen kopietjes van cd's die in de winkel liggen voor anderen en ik verwacht ook niet dat anderen dat voor mij doen.
Dat neemt niet weg dat ik je aanbod zeer waardeer, maar ik zal er geen gebruik van maken.

groet,

Tom