Tweet, tweet: The Bootleg Series vol. 14

Al weken is er een spanning in huize Willems. Niet bij alle bewoners. Eigenlijk maar bij één bewoner: ondergetekende. Het is zomer, het kan niet lang meer duren of een nieuwe editie van The Bootleg Series wordt aangekondigd. Of misschien niet eens aangekondiging, maar dan in ieder geval een heerlijk vette roddel, een aanwijzing over deel veertien van The Bootleg Series. Dat wachten geeft spanning. Een gezonde spanning. Ik slaap nog goed, dank u wel.

En dan is er ineens een tweet Paul at SuperDeluxeEditions, al weer twee dagen oud, maar vandaag pas gevonden: The next @bobdylan 'Bootleg Series' will be volume 14. It is going to be based around the Blood On The Tracks album and will be called More Blood, More Tracks. It will be released later this year.

Goed, More Blood, More Tracks gaat het dus worden. Mijn eerste reactie is niet heel anders dan de reactie van Jon Howells op de tweet: "I’ll buy it, but that’s a godawful title."
Hoe verschrikkelijk ik de titel ook vind, ik wil niet klagen. Ik ga dit kopen. Niet alleen dat, ik kijk er ook naar uit. En die titel? Ach, daar wen ik wel aan. Misschien ga ik 'm nog wel waarderen ook.

Blood On The Tracks is een schitterend album en de New York-versie van deze plaat is er eentje van de buitencategorie. Ik hoop dan ook dat More Blood, More Tracks op één schijf de New York-versie van Blood On The Tracks bevat, aangevuld met enkele schijven met outtakes van de New York-sessies voor dit album.
Natuurlijk hebben we ook al wel het een en ander in de loop der jaren aan outtakes van Blood On The Tracks gekregen. Zo staan er op Biograph van deze sessies een alternatieve versie van "You're A Big Girl Now" en de outtake "Up To Me". Op The Bootleg Series vol. 1 - 3 staan alternatieve takes van "Tangled Up In Blue", "Idiot Wind" en "If You See Her, Say Hello" en de outtake "Call Letter Blues". Op The Best Of Bob Dylan staat een alternatieve take van "Shelter From The Storm" en de in 2012 uitgebrachte single van "Duquesne Whistle" bevat op de flipside een alternatieve take van "Meet Me In The Morning".
Dan is er natuurlijk nog de vraag in wat voor formaten More Blood, More Tracks zal uitkomen. Afgaande op de afgelopen paar edities van The Bootleg Series zal het een standaard-versie op 2 cd's zijn, deze standaard-versie op vinyl en een deluxe editie met ergens tussen de vier en de tien schijven.

In afwachting van More Blood, More Tracks draai ik nog maar eens het album dat als uitgangspunt dient voor deze nieuwe editie van The Bootleg Series: Blood On The Tracks. Hoe vaak ik dit album ook draai, vervelen doet het nooit.

Geen opmerkingen: