aantekening #6785

"Ken je het boek Popfabels van Jim van Alphen?"
"Zegt mij zo niks."
"Het is ook al oud, uit 1975. Je komt 't wel eens tegen bij kringloopwinkels en zo."
"Waarom vraag je dat?"
"Er staat wel een aardige fabel in over Bob Dylan en een interviewster die Dylan weet te overtuigen dat ze een keer voor 'm mag zingen. Maar ze kan helemaal niet zingen."
"Is dat echt gebeurd?"
"Nee joh! Het is een fabel."
"Dus als ik 't tegenkom moet ik 't kopen?"
"Je moet niks..."

~ * ~ * ~ * ~

'Mevrouw Tom' kijkt naar de serie Mad Men. Bob Dylan komt opvallend vaak voorbij.
Seizoen 1, aflevering 13: "Don't Think Twice, It's All Right" is te horen.
Seizoen 2, aflevering 11: Er wordt uitvoerig gesproken over een concert van Bob Dylan in Carnegie Hall.
Seizoen 3, aflevering 6: "Song To Woody" is te horen.
Seizoen 4, aflevering 13: Ene Rudy Jenson wordt de nieuwe Bob Dylan genoemd.

Iets in mij zegt dat 't hier niet bij blijft, dat Bob Dylan nog vaker in Mad Men te vinden is.

~ * ~ * ~ * ~

3 augustus verschijnt A Tree With Roots van Fairport Convention.



~ * ~ * ~ * ~

Op Facebook zag ik een foto (die ik nu niet meer terug kan vinden) van een concertbezoeker van Bob Dylans huidige tournee. In de hand van de man het tourboek. Zo op het eerste oog lijkt het tourboek dat tijdens de huidige tournee verkocht wordt identiek te zijn aan het boek dat tijdens de Europese tournee in voorjaar 2017 werd verkocht.
[aanvulling 1 augustus: de foto staat hier]

~ * ~ * ~ * ~

Boeken van Kinky Friedman staan bijna altijd garant voor 2 dingen: 
- absurde Friedman-humor
- vermelding van Bob Dylan ergens in de bladzijden van het boek, vaak in combinatie met Dylan-auteur en Friedman-vriend Larry 'Ratso' Sloman.

In het net uitgelezen boek Spanking Watson ben ik twee keer Dylan tegengekomen:

blz. 49: "He ['Ratso'] has over ten thousand books on Hitler, Jesus, and Bob Dylan. If I ever got a case involving Hitler, Jesus, and Bob Dylan, he'd make a brilliant one-man dream team."

blz. 58: "You ['Ratso'] could then become the world's leading authority on Hitler, Jesus, Bob Dylan, and Le Petomane."

Lees Kinky Friedman, het is de moeite waard.


Geen opmerkingen: