aantekening #6728



Op 3 juni 1926, vandaag 92 jaar geleden, werd de dichter Allen Ginsberg geboren. In "Wichita Vortex Sutra" schreef hij:

    Angelic Dylan singing across the nation
          'When all your children start to resent you
           Won't you come see me, Queen Jane?'

Deze regels schreef hij op 14 februari 1966, de dag waarop Bob Dylan in de Columbia Music Row Studios in Nashville, Tennessee "Visions Of Johanna" opnam.
Iedere regel tekst in "Visions Of Johanna" is perfect. Vandaag denk ik aan deze regels:

We can hear the night watchman click his flashlight
Ask himself if it’s him or them that’s really insane

omdat ook ik me regelmatig afvraag of de waanzin bij mij of bij jou...
Enfin.

Allen Ginsberg is vandaag geen 92 jaar geworden. Hij overleed op 5 april 1997, op 70-jarige leeftijd.
Op 5 april 1997 gaf Bob Dylan een concert in Moncton, Canada. Na het spelen van "Desolation Row" zei hij: "A friend of mine passed away, I guess this morning, that was one of his favorite songs, poet Allen Ginsberg."

Geen opmerkingen: