Dylan kort #1170

Fallen Angels: Bob Dylans nieuwe album Fallen Angels verschijnt over negen dagen. Ben ik nou zo gek of is het opmerkelijk stil rond deze aanstaande release?
21 mei: Een Dylan-event in Tromptheater, zie hier.
22 mei: Een Dylan-event in Brugge, zie hier. [met dank aan Tommy]
Boek: Kick Bras - The answer is blowing in the wind; De spiritualiteit van Bob Dylan, zie hier.
Afbeelding: De afbeelding is afkomstig uit een Zweedse clip over de geschiedenis van het Songfestival. [met dank aan Hilda]
Ondersteboven; Nederland in de jaren 60: Aflevering 8 draagt de titel "The Times They Are A-Changin'". Uiteraard is dit nummer van Bob Dylan kort in de uitzending te horen, zie hier. [met dank aan Alja]



2 opmerkingen:

hans altena zei

Ondanks de paar nu al lovende recensies vooraf, een beklemmende stilte ja... En ik ervaar die ook in mezelf, weinig om echt naar uit te kijken qua Dylan dit jaar (ik heb geen 1500 dollar plus reiskosten voor dat dwaze festival der groten (the last of the dinosaurs, come and see them dance together and sleep seperate...). Misschien worden we nog gered door een Bootleg Series of zelfs iets nieuws uit de Capitol Studio's, en nu dan zelf geschreven met verwerking van de invloeden van Sinatra eventueel. Een mooi dubbel album met het BESTE en niet zomaar ieder kuch en hoestje van de outtakes van Shot of Love en Infidels zou me heel blij maken, hoewel ik van Infidels inmiddels een waanzinnig mooie alternatieve versie heb op vinyl: Outfidels uit 84, met inplaats van Union Sundown, de elektriche Blind Willie en een met een vers ingekorte versie van Foot of Pride, dat zo enkel aan kracht wint, voor mij de definiteve Infidels, temeer omdat het de oorspronkelijke opzet was...

Gerbrand zei

Eerste recensie van Fallen Angels: http://www.npr.org/2016/05/12/477069552/first-listen-bob-dylan-fallen-angels?utm_campaign=storyshare&utm_source=twitter.com&utm_medium=social

Ik sluit me aan bij Hans. Ik kijk meer uit naar de volgende Bootleg Series.