Dylan kort #1125

"De gitzwarte stem van Bob Dylan" (even naar beneden scrollen), kort stukje over 'de stem', zie hier.
15 tracks van en lezen over The Cutting Edge op Knack / Focus, zie hier.
Met Het Oog Op Morgen spreekt met Gijsbert Kamer over het luisteren naar de 18 cd's, zie hier.


De afgelopen paar dagen ben ik enigszins geleefd. Dat is geen klacht. Ik laat me leven, ik kies er zelf voor om me mee te laten slepen in de enorme hoeveelheid aandacht voor Bob Dylan in de media. Ik wil alles zien en lezen, maar vooral wil ik de lezers van deze blog informeren. Consequentie is dat ik het grootste deel van mijn tijd steek in het plaatsen van berichten op deze blog en het beantwoorden van e-mails van lezers van deze blog. Ik kom deze dagen zelf helemaal niet toe aan het lezen van al die artikelen waar ik naar link in de afleveringen van "Dylan kort".
Laat ik me voornemen om vanavond uit te trekken voor een inhaalslag. Vanavond ga ik lezen... Althans, ik neem het me voor...


Maar gaat het me lukken om de concentratie op te brengen... Ik wacht, ik wacht op The Cutting Edge. Ik wil het horen. Hier en daar lees ik berichten van mensen die al kunnen luisteren. Concerto in Amsterdam heeft The Cutting Edge al in de verkoop gedaan (zie foto's, met dank aan Arie), maar hier in de achterlanden lijkt The Cutting Edge nog lang niet in zicht te zijn.
Om het nog mooier te maken verloot Concerto een canvas van de voorzijde van The Cutting Edge onder de kopers van dit twaalfde deel van The Bootleg Series. Moet ik dan morgen maar naar Amsterdam rijden om mijn Cutting Edge bij Concerto aan te schaffen?
Ik twijfel.

Ben ik echt zo'n zeikerd geworden die alleen nog maar kan klagen? Vergeef me, het is de spanning, of liever het uitkijken naar het horen van The Cutting Edge wat me laat zemelen over wat ik nog niet heb. Waar heb ik het bovendien over? Morgen is de dag waarop The Cutting Edge verschijnt.


En vandaag? Vandaag staan Bob Dylan en band op het podium van Carré, Amsterdam. Zou Bob Dylan The Cutting Edge in de etalage van Concerto hebben zien liggen tijdens een wandelingetje door de stad?
Goed, Carré dus. De eerste van drie avonden. Terwijl ik dit type gaan waarschijnlijk net de zaallichten uit. Ze zullen wel beginnen met "Things Have Changed". Daarna "She Belongs To Me". Zou Bob Dylan vanavond tijdens het spelen van "She Belongs To Me" nog even aan The Cutting Edge denken? Misschien wel als hij tijdens zijn wandelingetje door Amsterdam langs Concerto is gelopen.

Via deze weg wil ik alle Carré-gangers een aangenaam concert wensen. Geniet!
Concert-impressies en / of recensies van The Cutting Edge om te publiceren op deze blog zijn meer dan welkom.

Geen opmerkingen: