The Comic book and me #22


Well, the comic book and me, just us, we caught the bus
The poor little chauffeur, though, she was back in bed
On the very next day, with a nose full of pus
Yea! Heavy and a bottle of bread
Bob Dylan - "Yea! Heavy And A Bottle Of Bread"

In menig comic kom ik de woorden "Things Have Changed" tegen, maar nog nooit heb ik de indruk gehad dat dit een verwijzing is naar Dylans gelijknamige nummer. Vaak kan het ook geen verwijzing zijn, simpelweg omdat de comic er eerder was dan de song. En toch denk ik iedere keer als ik die woorden tegen kom aan Bob Dylans song voor de soundtrack van Wonder Boys. Voor al die keren dat ik de woorden "Things Have Changed" heb geassocieerd met Bob Dylans gelijknamige song plaats ik hier een afbeelding uit Shade The Changing Man (no.35) zodat ik er voor eens en altijd klaar ben met dat stemmetje in mijn hoofd dat zegt "Doe er wat mee" wanneer ik de woorden "Things Have Changed" in een comic lees.

Ik heb hier in een aflevering van "The Comic book and me" al eerder geschreven over Brian Cronin en zijn lijst met 70 comics waar Bob Dylan in voor komt. En ook heb ik eerder geschreven dat die website voor mij een zoeklijst is geworden. Ik heb er weer eentje van die zoeklijst kunnen strepen: L.E.G.I.O.N. '92 no. 44, zie de afbeelding hieronder.


Geen opmerkingen: