Dylan kort #1264

Bob Dylan staat op de cover van het nieuwe boek van David Hepworth, maar in de recensie op de website van NRC Handelsblad wordt Bob Dylan niet genoemd. Zie hier. [met dank aan Herman] Ik heb dit boek niet gelezen, dat hoop ik ooit wel te doen. Het is een boek over de elpee. Volgens Hepworth - als ik de recensie in NRC mag geloven - is de glorietijd van de elpee de periode tussen 1967 en 1982.
Opvallend is dat op de cover van het boek een foto staat van Bob Dylan die luistert naar een acetate van Blonde On Blonde, een album dat in 1966 verscheen en dus buiten de gouden periode van de elpee valt - aldus Hepworth. Vreemd.
"You don’t need a weatherman...", Loheus citeert Dylan, zie hier. [met dank aan Dirk]
Marieke Lucas Rijneveld in de Volkskrant van zaterdag 10 augustus: "In de fabriek was alles anders. Er mocht geen radio meer aan. [...] Ik miste de liedjes, vooral die over meisjes gingen, over een ander leven, over drugs en uitgaan. Bob Dylan, The Beatles, Nirvana." [met dank aan Hans]
"Als je dit hoort, die mondharmonica en die stem van die man", luisteren naar "Man In The Long Black Coat" op een uitstekende installatie, zie hier. [met dank aan Dirk]
Dylan & Me, het boek van Louie Kemp is verschenen. Helaas ligt het niet in Nederland in de winkels, zie hier. [met dank aan Bart]
Woodstock: Natuurlijk moet de 50ste verjaardag van het legendarische festival uitgemolken worden... Vanaf vandaag bij Kruidvat te koop, de cd-box Woodstock; Legends and More met onder andere Bob Dylan, zie hier.
The Bridge: nummer 64 van dit Dylan-tijdschrift is net verschenen, zie hier.

Geen opmerkingen: