Aantekening #7061

Terwijl het zeewater het zand van de neuzen van mijn schoenen spoelt hoor ik voor het eerst "One More Cup Of Coffee (Valley Below)", opgenomen in het Seacrest Motel. Ik ben onder de indruk. Het wekt het verlangen op om alles van de Rolling Thunder Revue-box te kunnen horen. Niet in juni pas, maar nu, meteen.
"One More Cup Of Coffee" is de eerste track die is vrijgeven van de nieuwe box. Of nee, dat klopt niet. Een paar dagen voor ik dit hoorde had ik de Mojo met cd met een track van de box al in huis, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om naar die cd te luisteren. Dat moet nog, later vandaag.
Naast "One More Cup Of Coffee" staat er ook een spotje ter aanprijzing van de nieuwe box op Dylans YouTube-kanaal. In dit spotje is een fragment van "A Hard Rain's A-Gonna" te beluisteren.
Wat schreef Allen Ginsberg ook al weer over Dylans zingen op "One More Cup Of Coffee"? Ik weet het even niet meer, ik moet 't opzoeken.
Tegelijk met de RTR-box wordt The Bootleg Series vol. 5 opnieuw op vinyl uitgebracht. Dat is deze dag mijn muzikale dieet: The Bootleg Series vol. 5 afgewisseld met "One More Cup Of Coffee" en "The Lonesome Death Of Hattie Carroll" van de Mojo-cd.
O ja, ik heb begrepen dat naast Record Collector en Mojo ook Uncut uitvoerig schrijft over de RTR-box. [Met dank aan Theo]
Het zijn goede dagen om even de tijd te vergeten, om terug in de 1975-huid te kruipen.
Het zijn goede dagen.

Geen opmerkingen: