Dignity

Setlist 26 april: Things Have Changed / It Ain't Me, Babe / Highway 61 Revisited / Simple Twist Of Fate / Dignity / When I Paint My Masterpiece / Honest With Me / Tryin' To Get To Heaven / Scarlet Town / Make You Feel My Love / Pay In Blood / Like A Rolling Stone / Early Roman Kings / Don't Think Twice, It's All Right / Love Sick / Thunder On The Mountain / Soon After Midnight / Gotta Serve Somebody // [encores] // Blowin' In The Wind / It Takes A Lot To Laugh, It Takes A Train To Cry

En dan ineens speelt Bob Dylan "Dignity". Ondanks dat ik weet dat ik geen antwoord zal vinden vraag ik me toch af waarom "Dignity" weer gespeeld wordt.
Is 't eenmalig of krijgen we nu tijdens alle komende concerten "Dignity"?
De ontdekking dat "Dignity" gisteravond gespeeld is, was voor mij de trigger om Dylans verzamelde songteksten uit de kast te pakken en nog eens naar "Dignity" te kijken.
Uitstekende song, ijzersterke tekst waarin de noemenswaardige regels over elkaar heen buitelen.

I met the sons of darkness and the sons of light
In the bordertown of despair

Wat mijn dag ook gaat brengen, waar ik mijn lijf ook naar toe sleep, "Dignity" zal door mijn kop spoken.

2 opmerkingen:

John Spoor zei

Goedemorgen Tom,

Natuurlijk weet alleen Dylan waarom Dignity op de setlist staat. Hij speelde het voor het laatst in Grand Prairie, TX op 1 november 2012. En waarom op 5 ten koste van Cry A While, en niet van een ander nr van de huidige setlist?

Bij het opzoeken van Dignity uitvoeringen in mijn verzameling kwam ik een fragment tegen uit het 2e seizoen van Theme Time Radio Hour.
Met het foto-incident 16 april in Wenen in mijn achterhoofd dacht ik: 'wellicht is dit door Bob zijn hoofd gegaan en heeft hij de tekst en muziek van Dignity opgediept.'

Ik 'plak' het TTRH-fragment in een mail want hier kan ik dat niet plaatsen, dacht ik. Wil jij dat er later bij zetten?

Dank & groet, John

Anoniem zei

Dignity never has been photographed... zou dat een van de sleutels zijn, in ieder geval past het lied perfect bij deze weinig waardige tijden...

groet hans altena vanuit druilerig maar prachtig terschelling