The Comic book and me #27

Well, the comic book and me, just us, we caught the bus
The poor little chauffeur, though, she was back in bed
On the very next day, with a nose full of pus
Yea! Heavy and a bottle of bread
Bob Dylan - "Yea! Heavy And A Bottle Of Bread"

In de honderden comics die ik tot nog toe gelezen heb ben ik een aantal malen een verwijzing naar Bob Dylan tegengekomen. In slechts een handje vol comics ben ik ook daadwerkelijk een tekening van Bob Dylan tegengekomen.

In al die comics staat reclame. Nog nooit ben ik in een van die comics reclame voor een plaat van Bob Dylan tegengekomen, tot vandaag. Vandaag stuitte ik bij het lezen van The Brave and the Bold no. 96 van juli 1971 op een reclame van de Columbia Record Club te Terre Haute over twee pagina's (1 pagina is hier afgebeeld). Via het insturen van een bon kon de comic-lezer met een liefde voor muziek 12 elpees kopen voor slechts $2.86, onder voorwaarde dat de 'geluksvogel' in de twee jaar na gebruikmaking van deze actie in ieder geval nog 10 elpees van deze Columbia Record Club zal kopen. Een van de vele elpees die in deze advertentie wordt aangeboden is Bob Dylans New Morning (linksboven in de advertentie).


Geen opmerkingen: