Dylan kort #3655


 Het is een goede dag om Highway 61 Revisited te draaien. Dat album verscheen in Amerika op 30 augustus 1965, vandaag 55 jaar geleden.

BOBCast aflevering 7 met Rob Mutsaerts staat online, luister hier.

Herman Sandman: In "Dylan kort #3654" plaatste ik een link naar de column "De vrouw van Bob Dylan" van Herman Sandman. Die column stond 21 augustus in Dagblad van het Noorden [met dank aan Hans]:



Voetbal: een artikel in de Volkskrant van Willem Vissers van 22 augustus over de Champions League finale begint met [met dank aan Simon en Hans]:


Nico Dijkshoorn in Het Parool van 21 augustus: "Als ik werd herkend, dicteerden wildvreemde figuren een tekst, die ik dan aan ­Matthijs van Nieuwkerk moest doorgeven. (...) Ik moest Matthijs vertellen dat ze met hun ­blote poten in een fabriek werkten, dat ze in een leuk bandje zaten, Ricky and the Crazy Lads, en dat ze in één minuut het hele oeuvre van Bob Dylan speelden, dat hij langzamer moest lullen, omdat Tante Riet hem niet kon volgen, en ze wilden allemaal weten hoe hij in het echt was." [met dank aan Hans]

"Ik herinner me dat ik de hele dag op blote voeten op de versleten parketvloer rondliep, en ik herinner me dat 'Do You Wanna Dance' werd gedraaid, en 'Visions of Johanna', en ook een nummer dat 'Midnight Confessions' heette." & "We zetten eersts 'Lay Lady Lay' op, en daarna 'Suzanne'." Uit De verhalen die we onszelf vertellen van Joan Didion. [met dank aan Alja]

VPRO Gids #35 (29 aug - 4 sept) de puzzel: 10 verticaal: "De achternaam van Bob Dylan". Wie de beschikbare hokjes gaat tellen komt tot de ontdekking dat het enige juiste antwoord - Dylan - niet past. De makers van de puzzel zoeken niet Dylans huidige achternaam, maar de achternaam die hij bij zijn geboorte kreeg. [met dank aan Hans]


Nogmaals VPRO Gids #35, een artikel over Prinses Margaret, een passage over Colin Tenant [met dank aan Herman]:


"Like A Rolling Stone" kwam op 28 augustus 1965 de Veronica Top 40 binnen, zie hier. De single "Like A Rolling Stone" verscheen in 2 versies in Nederland, een versie met "Gates Of Eden" op de flipside en een versie met "Like A Rolling Stone" verdeelt over de beide zijden van de single. Meer over de single in mijn binnenkort te verschijnen boek Bob Dylan in Nederland 1965 - 1984.



Emma Swift - Blonde On The Tracks, zie hier.

Harry Prenger: Bob Dylan duiden, zie hier.

Neil Young covert "The Times They Are A-Changin'", zie hier.

De Volkskrant Magazine van 29 augustus bevat een uitvoerig artikel over Suzanne Vega, daarin o.a.: "Het café, de laatste jaren al uitgegroeid tot een fiks restaurant, moest in dat jaar zijn deuren sluiten. Daarmee is weer een stek die deel uitmaakte van het folknetwerk verdwenen. Het koffiehuiscircuit waar ooit Bob Dylan zijn eerste singer-songwriterschreden zette.", zie hier. [met dank aan Hans]



Geen opmerkingen: