Murder Most Foul #3 (nieuw album?)

Met het verschijnen van "Murder Most Foul" komen (uiteraard) de eerste speculaties en hoopvolle gedachten over een nieuw album bovendrijven. "Murder Most Foul" zou dan een vooruitgeschoven song van dat album zijn. Ik moet bekennen dat mijn gedachten gisteren bij het voor het eerst beluisteren van "Murder Most Foul" al snel richting een nieuw album gingen, maar dat idee heb ik snel weer laten varen. Er is niets dat wijst op een nieuw album en de zin "This is an unreleased song we recorded a while back" in Dylans statement bij "Murder Most Foul" lijkt er eerder op te wijzen dat dit nummer een overgebleven track is van eerdere sessies dan een voorbode voor een nieuw album. Geen nieuw album dus, lijkt mij.

Vandaag zien zaken er anders uit.
Eerder deze maand verschenen er berichten op verschillende websites over een Podcast waarin Gina Gershon vertelt over een potje boxen met Bob Dylan. In een van die artikelen staat dat Gershon recent Bob Dylan bezocht in zijn LA studio. "Gershon, 57, was given a little preview of some new material Dylan had been working on: 'He read me some lyrics he was writing and he was all excited...,' she recalled. 'I was thinking, "Oh my God, this is so cool." You could see why he still loves doing what he does and he's excited...'" (zie hier)
Vandaag viel fanzine Isis issue 206 op de mat. Volgens een bericht in dit tijdschrift vond dit bezoek van Gershon aan Dylans studio of voor kerst 2019 of begin dit jaar plaats. Zou het kunnen zijn dat dit sessies voor een nieuw album zijn geweest? Het lijkt ineens mogelijk.
Is Gershons bezoek aan Dylans studio een reden om aan te nemen dat "Murder Most Foul" de voorbode is voor een nieuw album? Misschien is het daar nog te vroeg voor, maar ik houd het zeker voor mogelijk.

Geen opmerkingen: