The Comic book and me #57

Well, the comic book and me, just us, we caught the bus
The poor little chauffeur, though, she was back in bed
On the very next day, with a nose full of pus
Yea! Heavy and a bottle of bread
Bob Dylan - "Yea! Heavy And A Bottle Of Bread"

Bob Dylan maakte tussen 2006 en 2009 honderd afleveringen van de radioshow Theme Time Radio Hour. Aan het eind van iedere aflevering viel de naam van producer Eddie Gorodetsky.
In de stripwinkel kwam ik die naam tegen: Eddie Gorodetsky. Het staat op de voorkant van het comicbook The Further Adventures of Nick Wilson. Gorodetsky is de schrijver van dit comicbook. Dat maakte nieuwsgierig. Zou Gorodetsky Dylan in zijn comicbook hebben gestopt? zo vroeg ik me af.
De eerste zin op de achterkant van boek: "Bob Dylan once wrote, 'You can always come back, but you can't come back all the way.'" Dat is natuurlijk uit "Mississippi", het  nummer dat Dylan voor Time Out Of Mind schreef, maar op de plank liet liggen voor "Love And Theft".

Ergens in het boek staat een uitvoerig stuk van Gorodetsky over de muziek die de lezer van The Further Adventures of Nick Wilson zou moeten draaien tijdens het lezen. Een van de door Gorodetsky aangeraden nummers is "Mississippi". Bij de aanprijzing van "Mississippi" is een foto van Dylan afgedrukt.

Tegen het eind van het boek loopt Nick Wilson een platenzaak binnen. Op de toonbank staan een aantal albums, waaronder "Love And Theft" van Bob Dylan.





Geen opmerkingen: