aantekening #6790

setlist 4 augustus: Thing Have Changed / It Ain't Me, Babe / Highway 61 Revisited / Simple Twist Of Fate / Duquesne Whistle / When I Paint My Masterpiece / Honest With Me / Tryin' To Get To Heaven / Make You Feel My Love / Pay In Blood / Tangled Up In Blue / Early Roman Kings / Desolation Row / Love Sick / Don't Think Twice, It's All Right / Thunder On The Mountain / Soon After Midnight / Long And Wasted Years // [encores] // Blowin' In The Wind / Ballad Of A Thin Man

~ * ~ * ~ * ~

Frans Kusters - Atlas


~ * ~ * ~ * ~

Ik moet nog iets schrijven over de outtakes van Shot Of Love die sinds enige tijd circuleren, die ik in de afgelopen twee weken inmiddels enkele malen beluisterd heb, maar ik kom er maar niet aan toe.
Laat ik in ieder geval dit zeggen: een van de 15 songs is "Every Grain Of Sand" en hoewel dit precies dezelfde versie is als de versie op Shot Of Love, is dit toch verre van hetzelfde. Allereerst is op deze opname een stukje geklets in de studio te horen voor de muziek begint. Daarnaast - en dit is misschien nog wel belangrijker - is dit een geheel andere mix van de opname waardoor het luisteren een andere ervaring wordt. 
Ook op deze cd "The Groom's Still Waiting At The Altar" in de versie die we al kennen van de officiële (her-)uitgave van Shot Of Love en Biograph, maar... op deze cd speelt "Groom" in het juiste tempo waardoor pas goed hoorbaar is wat wat voor heerlijk lome rocker dit is.
Later meer over deze 'nieuwe' outtakes.
tracklist: Trouble (take 6) / The Groom's Still Waiting At The Altar (speed corrected) / Bolero (Heart Of Mine instrumental tk 1) / Heart Of Mine / Property Of Jesus (original mix) / Carribean Wind / Magic (full version) / Let It Be Me / Watered Down Love / Trouble (instrumental) / Mystery Train / Shot Of Love / Every Grain Of Sand (original mix) / Bolero (Heart Of Mine instrumental tk 2) / Bolero (Heart Of Mine instrumental tk 3)

~ * ~ * ~ * ~



~ * ~ * ~ * ~

Meer Dylan in Mad Men (zie aantekening #6785):
Seizoen 6, aflevering 12: aan een wand in een puberkamer hangt de Milton Glaser-poster.
Seizoen 7, aflevering 5: een van de reclamemannen zegt zoiets als: "Bob Dylan schreef 'Blowin' In The Wind' toen hij 20 was...", enzovoort.

~ * ~ * ~ * ~


Geen opmerkingen: