trrrrring

"Goedemiddag, spreek ik met de heerrrr.... Willems?"
"Ja."
"Fijn dat ik u tref meneer Willems. Zou ik u een paar vragen mogen stellen?"
"Waar gaat 't over?"
"Ik doe voor mijn opleiding aan de UvA onderzoek naar de vrijetijdsbesteding van mannen in de leeftijdscategorie tussen 30 en 50 jaar. Klopt het dat u in deze leeftijdscategorie valt?"
"Dat klopt."
"Dat is mooi, zou ik een paar minuutjes van uw tijd mogen gebruiken voor enkele vragen?"
"Nou eigenlijk was ik net..."
"Fijn dat u even tijd vrijmaakt, meneer Willems. De eerste vraag: heeft u in het afgelopen half jaar een of meerdere films in de bioscoop gezien?"
"Nee."
"Oké, heeft u in het afgelopen half jaar een café bezocht?"
"Nee."
"Gegeten in een restaurant?"
"Niet vrijwillig..."
"Heeft u in het afgelopen half jaar een pretpark of dierentuin bezocht?"
"Nee, eigenlijk niet nee."
"Heeft u in het afgelopen half jaar een of meerdere reisjes naar het buitenland gemaakt?"
"Nee."
"Een wellness bezocht?"
"Een wat?"
"Well-ness!"
"Nee."
"Panic room, paintball of ballenbak?"
"Nee, ook niet."
"Oké, dat was het."
"Dat was het? Dank voor uw tijd en dan wens ik u..."
"Wil je niet weten wat ik wel doe in mijn vrije tijd?"
"Nou, uhm... Dat staat niet op mijn vragenlijst..."
"Ik luister naar Bob Dylan."
"Wat zegt u?"
"Ik luister naar Bob Dylan, dat is mijn vrijetijdsbesteding."
"Mag ik u misschien vragen... Wie is dat? Rob Dillen?"
"Bob Dylan! B-O-B en Dylan als in Dylan Thomas, de dichter."
"Oh, oké en wie is dat, als ik vragen mag?"
"Een muzikant."
"Oh, speelt hij een instrument?"
"Dat is wel vrij gebruikelijk voor een muzikant..."
"Ja. Dat is waar. Ik had nog nooit van die Bob Thomas gehoord."
"Dylan! Bob Dylan! Wat leren ze jullie daar op de UvA!"
"Daar heb ik ook nog nooit van gehoord."
"Misschien moet je dan eens kritisch kijken naar je eigen vrijetijdsbesteding."
"Hoezo?"
"Laat maar."
"Goed, ik weet genoeg. Nogmaals dank voor uw tijd. Ik moet u nog wijzen op het bel-me-niet-register. Als u aan de lijn..."
"Ja, ja, ja, ik weet hoe het werkt. Tot ziens."
"..."
tuut-tuut-tuut