Dylan-jurkje

Bladerend door wat oude tijdschriften kwam ik in een Hitweek (jaargang 2 no. 47) dit artikel tegen. Wie kocht zo'n jurkje (voor de som van 24 gulden) in de zomer van 1967? Er zullen er inmiddels niet zo heel veel meer van zijn aangezien het jurkje, zo lees ik in Hitweek, slechts een keer of tien gewassen kan worden voor het uit elkaar valt.
"Het lieve meisje op de foto's van Nico van der Stam, is de importrice van deze Bob Dylan-jurken." Zo begint de begeleidende tekst. Bij de naam Nico van der Stam denk ik gelijk aan de foto op de voorzijde van het boek Bob Dylan Bij Benadering. Die schitterende foto, gemaakt tijdens Dylans optreden op het Isle Of Wight, is ook gemaakt door Nico van der Stam.
Zou deze Nico van der Stam meer foto's van Bob Dylan hebben gemaakt? Ongetwijfeld. Maar waar zijn die foto's dan.
Ach ja, dat jurkje. Nog niet zo heel lang geleden kocht ik het boek All Dressed Up van Jonathon Green. Op de cover van dat boek staat een jongedame. Ze draagt het Dylan-jurkje.
Nu ik er over nadenk is het misschien allemaal wat vreemd. Zie mij dan, een volwassen kerel, het ene moment verzorg ik mijn grieperige zoon, het volgende moment maak ik me druk over een jurkje dat al ruim veertig jaar niet meer te koop is.
Het moet niet gekker worden.

1 opmerking:

alja spaan zei

geweldig dat jurkje :-)