Million Dollar Bash

In 2007 verscheen het boek Million Dollar Bash, geschreven door Sid Griffin. Million Dollar Bash handelt over The Basement Tapes - net als Invisible Republic van Greil Marcus (later opnieuw uitgegeven onder de titel The Old, Weird America). Voor beide boeken is iets te zeggen, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Million Dollar Bash, vooral omdat dit boek een stuk toegankelijker is dan Invisible Republic.
Met de aanstaande release van het elfde deel van The Bootleg Series, geheel rond The Basement Tapes, en Lost On River - een cd vol door andere artiesten afgemaakte Basement-songs - kon het bijna niet uitblijven: half november verschijnt er een herschreven en aangevulde versie van Griffins Million Dollar Bash. Zie hier.
De liner notes bij het elfde deel van The Basement Tapes zijn ook geschreven door Sid Griffin.
Een en een is twee, zal ik maar zeggen.
De lijst met aanstaande releases wordt langer en langer:

Bob Dylan - The Lyrics since 1962: 28 oktober
The Bootleg Series vol. 11: 31 oktober
Lost On The River: 7 november
Te Art of McCartney: 17 november
Sid Griffin - Million Dollar Bash (update): 20 november

Ik ben vast nog het een en ander vergeten te vermelden.

"Hallo? Spreek ik met mijn bank?"
"Ja, zegt u het maar."
"Ik zou graag een lening willen afsluiten."
"Waarvoor, als ik vragen mag. Een huis? Een auto? Misschien een boot?"
"Nee, voor mijn Dylan-liefde."
"Pardon?"
"Mijn Dylan-liefde."
"Maar meneer..."
"Voordat u 'nee' zegt, het is echt noodzaak, hoor."
"Maar..."
"Echt, ik kan niet zonder."
"Meneer, luister u nou eens, wij kunnen niet..."
"Echt! Het moet!!!"
tuut, tuut, tuut
"Hallo?.... Bent u daar nog?"

Geen opmerkingen: