Dylan kort #979

'Bob Dylan is een dief': Onder die titel zal er gisteren wat op de radio geweest zijn, ik heb het (nog) niet gehoord. Zie hier. (Geen idee of dit via uitzending gemist o.i.d. nog te beluisteren is)
Revisionism = Revisionist art: De werken van Bob Dylan die onder de titel Revisionism tussen 28 november en 12 januari tentoongesteld worden, zullen nu tentoongesteld worden onder de titel Revisionist art, zie hier.
'Meet me in the morning': De alternatieve take van 'Meet me in the morning' zoals die op de flipside van de single 'Duquesne whistle' (Black Friday release) is uitgebracht, is zéér de moeite waard. Afgelopen vrijdagavond hoorde ik deze opname voor het eerst en ik moet bekennen dat ik onder de indruk ben. Als dit een graadmeter is voor wat we kunnen verwachten op The Bootleg Series Vol. 11, dan kunnen we een mooie uitgave verwachten. Het is een bijna naakte versie van dit nummer waarop des te beter Dylans gitaarspel te horen is.
Calexico: Vrijdag ontving ik onderstaande e-mail van Bert, waarvoor dank!

Hoi Tom,

Woensdag naar het concert van Calexico in Paradiso Amsterdam geweest;
(je weet wel... van de "I'm not There" soundtrack....)
Fantastisch concert, tevens fantastisch nieuw album (Algiers).

Ook het nummer "Víctor Jara's Hands" van het voorgaande album "Carried to dust" (uit 2008) werd gespeeld,
tijdens het nummer werd een klein stukje van Dylan's "Silvio" gespeeld om vervolgens weer terug te keren bij "Víctor."
Dit deden ze de vorige tour ook (en mogen ze van mij de volgende tour weer herhalen....)
(op de studio versie ontbreekt het Silvio gedeelte)

Het bijzondere voor mij is: waarom kiezen ze er nu juist voor om Silvio te spelen??
staat niet echt bekend als zijn beste werk (tevens beste album...)
al vind ik het nummer best te pruimen; de versie van Calexico is zelfs erg fijn en past ook goed bij "Víctor,"
wellicht dat het al jammend tot stand is gekomen (beide nummers zelfde tempo en feeling).

Heb helaas geen beeldmateriaal van afgelopen woensdag.

Vorige week de film "Blow" (uit 2001) gezien, met o.a. Johnny Depp en Penelope Cruz (Masked and Anonymous).
Prachtige film met fantastische muziek, plot gebaseerd op een waar verhaal.
Hierin is het nummer "All the tired horses" te horen (staat ook op de soundtrack), wederom een opmerkelijke songkeuze;
wel een erg mooi nummer!

Weet je trouwens of "All the tired horses" iets te maken heeft met het slaapliedje "All the pretty horses?"

Goed weekend alvast!

Groet,
Bert


'Victor Jara's hands' live: hier en 'Silvio' hier. [Met dank aan Bert!]
Is er iemand die antwoord kan geven op de vraag over 'All the tired horses'? Ik ken 'All the pretty horses' niet.

Als alles gaat zoals in de planning ligt, dan zal ik later vandaag hier nog een bericht plaatsen.

Geen opmerkingen: