Foto's van Barry Feinstein #3

Vanmiddag bij de post het boek Real moments van Barry Feinstein. Een fantastisch boek met veel nooit eerder geziene foto's. Ook de prijs is prima, 36 euro voor een gebonden, groot formaat fotoboek is niet duur.
Toch is het niet alleen maar koek en ei tussen het boek en mij. Omnibus press had er goed aan gedaan om de foto's op beter papier te laten drukken, zoals een aantal jaren geleden is gebeurd met dat andere fotoboek met foto's die Barry Feinstein maakte van Dylan, Early Dylan. Daarnaast kan ik er met mijn pet niet bij dat meerdere malen een foto over twee bladzijdes is afgedrukt waardoor de foto als het ware door het midden wordt geknipt. Ondanks deze twee minpuntjes blijf ik bij mijn oordeel dat Real moments een schitterend boek is voor een redelijke prijs. Meer dan de moeite van de aanschaf waard.
Het boek is voorzien van een voorwoord door Bob Neuwirth en de foto's van (minimaal)commentaar door Barry Feinstein zelf.
Het gros van de foto's is genomen in mei 1966. Slechts een handje vol foto's is gemaakt tijdens optredens, de nadruk ligt op 'de rest van de dag': backstage, in hotels, op straat, in auto's en winkels.
Naast foto's uit mei 1966 staan er foto's in uit 1963 (de foto voor de cover van The times they are a-changin'), 1964 en 1974.

Foto's uit Real moments op de website van Rolling stone.

Op de website van galerie Wouter van Leeuwen te Amsterdam een kort stuk over de foto's van Barry Feinstein n.a.v. de tentoonstelling aldaar tussen 7 april en 12 mei 2007. (meer hier en hier en hier)

Barry Feinstein's foto van Dylan met de kinderen (Liverpool mei 1966) over gedaan.

Geen opmerkingen: