Dylan kort #20

De soundtrack van de televisieserie Heroes bevat o.a. de Dylansong Man in the long black coat. Het gaat om de reeds bekende versie van Oh mercy. Releaseatum: 21 mei 2008. Zie ook hieronder voor een promofilmpje voor Heroes van Youtube met op de achtergrond Man in the long black coat.
Bob Dylan op de website van omroep Max.
Een schilderij van Bob Dylan, uit de Drawn blank series, op de weblog van Argusvlinder.

Vandaag is het precies tweeënveertig jaar geleden dat Dylan tijdens het concert in de Manchester Free Trade Hall werd uitgescholden voor Judas.
Het concert is in 1998 als vierde deel van de Bootleg series uitgegeven. Sinds 2005, in de docu No direction home, is van bewust incident ook beeldmateiaal voor handen. Niks nieuws.
De dubbelcd van dit concert kocht ik op de dag dat die uit kwam en het overdonderde, No direction home kocht ik op de dag dat de dvd uitkwam en ook dit was hersenbuigend mooi. Maar de ware ontdekking deed ik een maand of twee geleden. Ik kocht op een beurs de officiële uitgave van dit concert op vinyl. Het was alsof ik dit concert voor het eerst hoorde, het geluid is vele malen beter dan op de cdversie. Vooral de mondharmonica tijdens het eerste deel, het acoustische deel, van het concert is scherper. Vinyl is de manier om naar dit concert te luisteren.







Geen opmerkingen: